2013. június 15., szombat

MENTÁS TÚRÓTORTA

piroskonyha

Belenéztem a hűtőmbe, és amit találtam abból készült ez a túrótorta.
Maradék túró, egy kis dobozos habtejszín, ebből indultam ki. Menta van a kertben, piskótához való azért van a háznál. Akkor kezdhetjük is.
23cm átmérőjű kapcsos tortaformát használtam.

Hozzávalók:

Piskóta:

3 tojás
6 dkg liszt
6 dkg kristálycukor
2 kávéskanál sütőpor

A tojásból a cukorral együtt habot készítünk a géppel. A lisztben elkeverem a sütőport, és kis adagokban belekevertem a habba.
Előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.

Túrókrém:

35 dkg túró, ennyi volt itthon
3 ek. kristálycukor
egy markéknyi mentalevél apróra összevágva
12 dkg mascarpone

A túrót a mascarponéval összekevertem, hozzáadtam a cukrot, és végül a mentát.

Tetejére:

2 dl hullala habtejszín
1 dkg étkezési zselatin

A tejszínből habverővel kemény habot készítettem. A zselatint 3 ek. vízben elkészítettem, és belekevertem a habba.

Amikor a piskóta kihűlt rákentem a túrót.

piroskonyha

Ennek a tetejére a tejszínhabot ráraktam, de nem simítottam el, csak úgy durván elkentem.
Hagytam a hűtőben hidegedni több mint egy órát.

piroskonyha
Addig szedtem a kertből mentaleveleket. Megmostam, megszárítottam és kidíszítettem vele a tortácskát.

piroskonyha
Körbevágtam a kapcsos tortaforma belsejénél, és levettem róla a keretet.
A tortaforma aljáról  lecsúsztattam  és az üveg tartóra tettem.

Ezután már lehetett szeletelni.

piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése