2013. június 1., szombat

KÓKUSZOS SZELET

piroskonyha
Minden hétvégére kell sütemény. Próbálok mindig valami újat keresni, átalakítani a saját ízlésünkre. Most is így lett, mert egy kókuszos süteményt találtam Mohánál, de én még sütöttem hozzá egy kevert tészta lapot.
Tepsiméret amiben most sütöttem 20x30, de legközelebb a nagyobb tepsiben fogom készíteni, mert most nagyon vastag lett a tészta és nekünk kevés lett benne a krém.

Hozzávalók a tésztához:

4 tojás
15 dkg kristálycukor
15 dkg liszt
1 dkg sütőpor
0,6 dl olaj
0,6 dl tej

A tojást a cukorral felhabosítom és utána hozzákeverem a többi hozzávalót.
A tepsibe sütőpapírt tettem, beleöntöttem, és előmelegített sütőben megsütöttem.
piroskonyha
 Krém:

7 tojássárgája
5 ek. kristálycukor
2 ek. liszt
2 dl tej
2 ek. kakaópor
10 dkg margarin

A tojássárgáját a cukorral és a liszttel elkevertem, felhígítottam a tejjel. Sűrű krémmé főztem, amit gyakori kevergetés közben kihűtöttem. A margarínt a kakaóporral simára kevertem és a krémmel együtt simára kevertem.

Kókuszos lap:

7 tojásfehérje
20 dkg kristálycukor
20 dkg kókuszreszelék

A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verem, és után a  kókuszreszeléket finoman belekeverem.
Előmelegített sütőben megsütöttem.

Tetejére:

1 tortabevonó
kevés olaj

Az olajat megmelegítettem, beletördeltem a csokit és felolvasztottam. Rásimítottam a sütemény tetejére.


piroskonyha

piroskonyha
piroskonyha
piroskonyha

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése