2013. május 21., kedd

TÖLTÖTT FONOTT KELT KALÁCS

piroskonyha
Már régóta nézegettem ezt a kelt kalácsot. A hosszú hétvége alatt rászántam magam, hogy elkészítem. Gabriella receptje ihletett meg, és nekiálltam megsütni. A túrós töltelék az adott volt, azt mindenki nagyon szereti. A másik rudat viszont szilvával töltöttem meg, ami még a fagyasztóban volt.

Tészta hozzávalói:

0,5 kg liszt
25 dkg margarin
2 tojás sárgája
2 ek. kristálycukor
2,5 dkg élesztő+tej+cukor

Az cukros tejben az élesztőt felfuttatom. A robotgéppel a margarínt elkeverem a liszttel, hozzáadom a felfuttatott élesztőt,  tojássárgáját, cukrot.
A tésztát kiteszem a táblára, letakarom tiszta konyharuhával, és duplájára kelesztem.


Két részre veszem, és egy-egy téglalap alakú tésztát nyújtok belőle sütőpapíron.
A tésztát három részre osztom -gondolatban- és a két szélső részt slégan bevagdosom kb. 2cm-es csíkokra.

Túrós töltelék:

0,5 kg túró
2 tojás
5 dkg mazsola
4 ek. kristálycukor
3 dkg búzadara

A tojásokat kettéválasztjuk. A sárgáját összekeverjük a többi hozzávalóval. A fehérjéből habot verünk, és azt is hozzátesszük a túróhoz.

A tészta középső részére ráhalmozom a túrós tölteléket, és két oldalról felváltra ráhajtogatom a tésztát.

A másik tésztát is kinyújtom és erre a kiengedett  -mert fagyos volt-  szilvadarabokat teszem rá. Előtte azonban a tésztát megszórtam zsemlemorzsával, hogy az esetleges szilvalevet felszívja.
Megcukroztam, megszórtam fahéjjal, és erre is felhajtogattam két oldalról a tésztát.

Szilvatöltelék:

30 dkg szilva
2 ek. kristálycukor
2 ek. zsemlemorzsa
fahéj

1 tojás a kalács tetejének kenéséhez

A két rúd pontosan belefért a 23x35-ös tepsibe. Mivel sütőpapíron nyújtottam, így könnyen bele tudtam tenni. Igy is hagytam kelni kb. fél órát, majd a tetejét megkentem tojással.
Előmelegített sütőben 25 percig sütöttem.
piroskonyha
Amikor kivettem a sütőből hagytam még a tepsiben hűlni, majd a sütőpapír segítségével kiemeltem belőle.
piroskonyha
piroskonyha

piroskonyha
Annyira puha tésztája van ennek a kelt kalácsnak még egy-két nap múlva is.
Mindenkinek csak ajánlani tudom!

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése