2013. május 26., vasárnap

TEJES VANÍLIÁS RÉTES - VÁNCZA

piroskonyha
Elhatároztam, hogy  csatlakozom a Váncza project-hez.
Elkezdtem nézegetni a sütiket, nagyon nehéz a választás, mert rengeteg recept van.
Végül is erre a rétesre esett a választásom, hiszen itthon nagyon szeretjük a rétesnek bármilyen formáját.

2 rúd rétes lesz belőle.
piroskonyha

Hozzávalók:

1 cs. réteslap, de az eredeti recept természetesen házi, saját készítésű rétestésztát ír.

3 tojás sárgája,
12 dkg buzadara,
3 dl tejföl,
1 cs. váncza van.cukor
12 dkg kristálycukor
6 dkg mazsola

piroskonyha
A töltelék hozzávalóit összekevertem.
Megtöltöttem vele a két rudat. A rétes két végét behajtottam, hogy nehogy kijöjjön belőle sütés közben a töltelék.
A tepsit vastagon megkentem margarínnal, és belehelyeztem a rudakat. Ráöntöttem fél liter tejet, betakartam alufóliával és az előmelegített sütőbe tettem. Addig kell sütni amíg a tejet fel nem szívja a rétes, utána pedig még a fólia nélkül kb. 10 percet. Ügyeljünk arra, hogy a tej ne legyen kevés, mert akkor a buzadara kemény marad.

Amikor kivettem a tepsiből tiszta konyharuhával letakartam, és hagytam hűlni.
Langyosan megszeltem, megkóstoltuk,  de a többit hagytam rúdban, hogy meg ne száradjon.

Nagyon-nagyon finom, próbáljátok ki, olyan mintha túrós rétest ennétek.
piroskonyha

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése