2013. május 22., szerda

MENTAITAL

piroskonyha
piroskonyha
Igen, igen, elkészült az első mentaitalom. Tudtam, hogy nem fogok csalódni az ízében, hiszen már az illata is nagyon jó volt.
A Süniskanál blogban leltem rá erre a csodás hűsítő italra.
A nyári melegben csak ajánlani tudom mindenkinek.
Pár héttel ezelőtt kaptam töves mentát, amit kiültettem a kertbe. Szegénykét most megkopaszítottam, mert épp annyi levél volt rajta amennyi most kellett. De nem kell sajnálni, hiszen jönnek a hajtások rajta.

Két és fél liter üdítőhöz a következők szükségesek:

2 liter víz
1/2 kg kristálycukor
1 marék mentalevél
2 citrom

A citrom héját belereszeltem a vízbe és a cukorral együtt felforraltam.
Amikor már langyos volt beleszaggattam a mentaleveleket és a kifacsart citromok levét.
Egy egész napra a hűtőbe tettem.
Másnap teaszűrőn keresztül leszűrtem, és már kész is volt ez a csodás ital.

Egy másik módszer szerint a kiázott mentaleveleket össze kell turmixolni, és így benne lehet hagyni az italban.
Legközelebb én is így fogom készíteni, mert a színe és az íze ekkor sokkal intenzíbb.
piroskonyha


piroskonyha
piroskonyha
Egészségetekre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése