2013. május 1., szerda

MEGGYES-DIÓS KRÉMES

piroskonyha
Amíg a férjem főzte a bográcsost, addig én sütöttem. A Sarokkonyha blogon már kinéztem ezt a sütit, nagyon mutatós és nagyon finom lehet  krémje.
Nekem nem lett olyan szép, de az íze kárpótolt érte.
Annyit változtattam rajta, hogy nem piskótát hanem a boci szelet tésztáját sütöttem meg. Ez a tészta sokkal jobban bírja a nehéz krémeket, nem lapul meg alatta. Csak ajánlani tudom mindenkinek.

5 tojás
20 dkg kristálycukor
0,8 dl tej
0,8 dl olaj
20 dkg liszt
1 dkg sütőpor
2 ek. kakaópor

A tojás sárgáját a cukorral  habosra keverem, hozzáadom az olajat és a tejet, majd a száraz összetevőket. A tojásfehérjét habbá verem és ezzel lazítom a tésztát.
A tepsit margarínnal kikenem és kilisztezem. Beleöntöm a masszát és előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.
Amíg hűl a tészta addig elkészítem a krémet.

3 dl tej
3 tojás sárgája
20 dkg liszt
2 cs. vaníliás cukor
25 dkg margarin
20 dkg porcukor
5 dkg darált dió
2 ek. rumaroma
1 üveg magozott meggybefőtt

A tojássárgáját a tejjel és liszttel elkeverem és sűrű krémet főzök belőle.
A margarínt a porcukorral simára keverem és kihűlt krémhez adom. Beleteszem még a darált diót és a rumaromát, végül a meggyet.

A kihűlt tésztára rákenem ezt a krémet.

A krém tetejére csokoládét kellett volna olvasztani, de én csokiforgáccsal megszórtam. Nem jól tettem, mert megközelítőleg sem lett olyan szép mint a blogtársamé!!



piroskonyha

piroskonyha


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése