2013. május 1., szerda

BOGRÁCSGULYÁS

piroskonyha
Május 1. Ezen a napon nálunk a férfiak főznek. Én előkészítek, a férjem és a fiam főznek. Ma a férjemen volt a sor, mert kettecskén voltunk itthon, István Budapesten maradt.
Az idén már nyársaltunk egyszer, most a bográcsozáson volt a sor.
Láttam a blogokon, hogy sokan főztek ma a szabadban, és nem mindenki egyformán készíti el ugyanazt az ételt. Van aki tésztát is tesz bele, van aki  sárgarépával és petrezselyemgyökérrel dúsítja. Mi ezeket nem szoktuk beletenni, viszont én nagyon ecetes uborkasaláta nélkül nem tudom elképzelni.
piroskonyha
Ahogy a férjem készítette:

15 dkg füstölt szalonna,
4 nagy fej vöröshagyma,
1,5 kg sertéshús /csülök,lapocka/
fűszerpaprika, só, őrölt bors, pirosarany,babérlevél, szemesbors, delikát,
1/2 erős paprika, 2  tv paprika, 2 paradicsom,
1,5 kg burgonya,

A szalonnát kis kockára vágjuk, és megpirítjuk. A kis pörcöket kiszedjük és ezen a zsíron a szintén apróra vágott vöröshagymát megpirítjuk. Levesszük a tűzről, pici vizet öntünk alá és beletesszük a pirospaprikát. Azért szoktuk ilyenkor levenni a tűzről, hogy a paprika meg ne égjen, mert akkor keserű lesz.
Beletesszük a felkockázott húst, visszatesszük a bográcsállványra, átforgatjuk-átsütjük és fűszerezzük.
Vizet öntünk rá és hagyjuk, hogy tegye most már dolgát!! Minél kevesebbet kavargatjuk, inkább rázogatjuk, hogy ne törjön a hús. Amikor már majdnem kész akkor hozzáadjuk a kockára vágott burgonyát. Ezután még fél órát hagyjuk és kész. Közben természetesen kóstoljuk meg, hogy jól fűszereztük-e be.
piroskonyha
Amíg a család férfi tagja kint volt, addig én megcsináltam az uborkasalátát, és a Sarokkonyha blogon lévő meggyes-diós sütit.

Jó étvágyat!



Igaz, hogy a tűző napot nem bírom, mert megfájdul a fejem, de azért én is voltam odakint.
Elültettem a tegnap vásárolt muskátlikat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése