2013. április 6., szombat

TÚRÓS ZSERBÓ

piroskonyha  -  túrós zserbó
Túrós süteményt akartam készíteni, ezért elkezdtem keresgélni a blogokban. Citromhab-nál találtam egy olyan sütit amit még nem ismertem. Nem tünt nehéznek ezért belefogtam.
Nem teljesen a recept szerint csináltam, mert nem volt itthon csak egy kis tábla tortabevonó ezért kakaót kavartam ki porcukorral, rumaromával és olajjal,  ezt tettem a tetejére. A töltelékből kihagytam a vajat, mert én nem szoktam a túróhoz zsiradékot adni ha sütibe teszem. Viszont  mazsolát adtam még hozzá.

Hozzávalók a sárga tésztához:
15 dkg liszt
5 dkg porcukor
4 dkg vaj
1/2 k.k. szódabikarbóna
2 e.k. tejföl

Hozzávalók a kakaós tésztához:
30 dkg liszt
10 dkg porcukor
8 dkg vaj
1/2 k.k szódabikarbóna
4 e.k. tejföl
2 dkg kakaópor

Hozzávalók a töltelékhez:
75dkg túró
3 e.k. kristálycukor
2 tojás
5 dkg mazsola
1 e.k. citromaroma

Sárgabaracklekvár

Tetejére:

kakaópor, porcukor, olaj, 1e.k. rumaroma,

Először a túrós tölteléket összekeverem és  hűtőbe rakom a felhasználásig.

A sárga tészta hozzávalóit összemorzsolom, a tejföllel simára gyúrom. Kinyújtom, tepsibe rakom és megkenem baracklekvárral.
A kakaós tésztát is elkészítem. Kétfelé veszem és az első lapot ráteszem a lekváros tésztára. Erre ráhalmozom a túrót és beborítom a második kakaós lappal.
Villával megszurkáltam a tetejét és kb. 40 percig sütöttem az előmelegített sütőben.
A tepsiben hagytam kihűlni. Végül bevontam a kakaós masszával.
Hűtőbe tettem, de nem sokáig volt benne, mert a férjem már követelte, hogy szeleteljem fel!!! Nem vágtam fel az összeset, mert kíváncsi leszek, hogy holnap szebben lehet-e szelni.


Ajánlom mindenkinek azt a túrós süteményt, készítsétek el és írjátok meg hogyan sikerült.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése