2012. december 29., szombat

FRANCIA MÁKOS

Gondoltam megpróbálom elkészíteni a kedvenc cukrász süteményemet.
A nosalty.hu oldalon találtam meg a számomra legjobb receptet.

Először sütöttem a mákos kavart tésztát:

6 tojás
 12dkg liszt
 12 dkg kr.cukor
 1/2 dl étolaj
 1/2 cs sütőpor
 10dkg őröletlen mák


2 db mézes lap:

30dkg liszt
 10dkg porcukor
 2 ek.méz
 8dkg ráma
  1tojás+1tojás sárgája
1kk szódabikarbóna.

Krém:

3 tojássárgája
15dkg porcukor
35dkg ráma
 2 cs tejszínízű pudingpor
 7dl tej

A margarínt a tojássárgájával kikeverem. A pudingot elkészítem, ha kihűlt akkor összekeverem.

Ezután összeraktam a süteményt.
Mézes lap-krém-piskóta-krém-mézes lap-vékony krém-durvára vágott pörkölt dióbél.

20x30 tepsiben sütöttem a lapokat, de nagyon magas lett így a süti. Legközelebb a 23x35 tepsiben fogom elkészíteni.

A mézes lapot ilyenkor még nem lehet szeletelni. Másnapra a krémtől megpuhul és akkor már lehet szépen szeletelni.

piroskonyha

piroskonyha

Jó étvágyat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése