2016. október 2., vasárnap

OREO TORTA, ISTVÁN 28.SZÜLINAPJÁRA



Szeptemberben 28 éves lett a fiunk, István. Erre az alkalomra már kinéztem ezt a tortát Mohánál. Az oreo kekszet mindenki szereti, tehát biztos voltam benne, hogy ez a torta nagyon finom lesz.
Előző nap elkészítettem, így most be lett tartva, hogy "másnap jó a sütiket megszelni"!!
 
A torta tésztáját az  összerakás előtti napon megsütöttem.

Tortaforma 23 cm átmérőjű.

16 dkg liszt
6 dkg cukrozatlan kakaópor
fél cs. sütőpor
1 csipet só

2 tojás
24 dkg kr.cukor
1 tk. vanília  kivonat
14 dkg tejöl
0,8 dl olaj
1 dl lefőzött kávé

Az első négy hozzávalót összekevertem.
A tojást a 24 dkg cukorral kihabosítottam és hozzáadtam a többi alapanyagot, végül a lisztes keveréket.
35-40 perc alatt megsütöttem az 5-ös fokozaton.
A sütési idő és fokot mindenki a maga sütőjéhez igazítsa, mert minden sütő más!!
A kisült tésztát rácson kihűtöttem, majd másnap kettévágtam.

Krém:

2 tojássárgája
6 dkg kr.cukor
2 dkg étkezési keményítő
1 cs. vaníliás cukor
2 dl tej
Ezeket  összekevertem, kis lángon besűrítettem és gyakori kevergetés mellett kihűtöttem.

2 dl habtejszín
1 cs. habfix 
2 ek kr.cukor
25 dkg mascarpone
A habtejszínből a habfix-szel és a cukorral kemény habot vertem, majd beleforgattam a mascarponét.

16 db oreo kekszet negyedekbe törtem.

Megtöltöttem a tortát.
A kettévágott tészta egyik lapját visszatettem a tortaformába.
A krém felét rákentem.
Belenyomkodtam a darabolt kekszeket.
A krém másik felével bevontam.
Ráhelyeztem a másik tortalapot, kicsit megnyomkodtam a tetejét, és beraktam a hűtőbe.

Tetejére:

1 dl habtejszín
Fél cs. habfix
1 ek. kr.cukor

 10 db oreo keksz

A torta tetejét tejszínhabbal és egész oreo kekszekkel díszítettem.
A habtejszínből a fix-szel és a cukorral habot vertem és habzsák segítségével rózsákat nyomtam a szélére amibe a kekszeket belenyomkodtam.

Másnapig a hűtőben volt.

Az eredeti recepten a torta teteje még be volt vonva csokoládéval /10 dkg étcsokoládé+ 4 dkg vaj/, de én már így is elég édesnek találtam.
A tetejére a habrózsákat közelebb lehetett volna rakni, akkor legalább 12-14 oreo  keksz kellett volna rá és több szeletes lett volna a torta.
Ennek ellenére nagyon jól sikerült a torta, pedig én nem vagyok egy nagy tortakészítő! A tésztája pedig még magában is megállná a helyét azt mondták, nem csak tortalapnak.


Boldog 28. születésnapot kívánunk neked!!

Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Piroska

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése