2014. február 8., szombat

FONOTT TÚRÓS RÚD

fonott túrós rúd
Ilyen fonott túrósat már sütöttem, de akkor kelt tésztával.
Most úgy gondoltam, hogy kipróbálom másfajta tésztával.
Könnyű volt vele dolgozni, szépen összeállt és  jól lehetett nyújtani.  Szeletelni is szépen lehetett, nem morzsálódott .
Két rúd lett belőle ami a 23x34cm-es tepsibe pontosan belefért.

Hozzávalók:

Tésztához:
25 dkg liszt
12 dkg margarín
1 ek. kristálycukor
1 tojás  sárgája
2 dkg élesztő, kevés tej és pici cukor

Túrós töltelék:
25 dkg túró
2 ek. kristálycukor
1 ek. búzadara
1 egész tojás

Az élesztőt a langyos-cukros tejben felfuttatom.
Az lisztben elmorzsolom a margarint és hozzáadom az élesztőt és a többi hozzávalót.
Sima tésztát gyúrok belőle.
Nem kell keleszteni.
Két részre osztom a tésztát.
Téglalap alakúra nyújtom és gondolatban  három részre osztom.
A két szélső részt bevagdosom. A középső részbe beleteszem a túrót és a bevagdosott széleket ráhajtogatom.



A tojás sárgáját ugye beletettem a tésztájába, a fehérjével pedig sütés előtt megkenem a tetejét.Sütőpapírral kibélelt tepsibe rakom és az előmelegített gázsütő 5-ös fokozatán 25 perc alatt megsütöm.





Kivettem a tepsiből, kiraktam a rácsra és hagytam kihűlni.
Amikor már kezdett hűlni akkor megporcukroztam és szeleteltem.





A tésztája nagyon jó, a töltelék pedig variálható.
Almával, meggyel, dióval, mákkal tehát azzal töltjük amivel csak akarjuk.
Sós töltelékkel  -káposzta,túró-   is biztosan finom csak akkor a tésztájába nem kell tenni cukrot.

Jó étvágyat!


6 megjegyzés:

  1. Elkészítettem, roppant finom :)
    Köszönöm szépen <3

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett Piroska! :)))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó a recept, tényleg finom a tésztája, jobb mint ha kelttésztával készült volna.
    Egyszerűen finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik. Megsütötted? Ha igen, töltsd fel a facebook oldalamra ha akarod!

      Törlés