2013. október 24., csütörtök

SZILVÁS GOMBÓC GASZTRAMANÓ BLOGSZÜLINAPJÁRA


Gasztromano blogszülinapi játékot indított.
Ismertem már a blogját, de azért szétnéztem ismét és úgy döntöttem, hogy  most nem sütit készítek tőle.
Gombócra esett a választásom.
Ő epres gombócot csinált, de én szilvásat készítettem.
Nagyon szeretjük a burgonyás tésztából készült ételeket, ez is nagy kedvenc.


10 db közepes burgonya
Annyi  liszt amennyit felvesz a burgonya.

szilva
kb. 3ek.porcukor
3 tk.fahéj 

20 dkg zsemlemorzsa
kevés olaj
víz


A burgonyát feltettem főni.

A szilvát megmostam, elvagdostam.
A porcukrot a fahéjjal elkevertem.

A zsemlemorzsát kevés olajban megpirítottam.
Pici vizet öntöttem rá, letakartam és hagytam állni.
Így megpuhul a pirított morzsa.  
Amikor a burgonya megfőtt, még melegen lehúztam a héját és burgonyanyomón átnyomtam.
Megvártam amíg kihűl.
A hideg átnyomott burgonyára rászórtam a lisztet és átgyúrtam.
Pontosan nem lehet megmondani, hogy mennyi liszt kell hozzá, mert az burgonyafüggő. Ha vizesebb a burgonya akkor több lisztet felvesz.
Kinyújtottam kb. fél cm vékonyra.
Kocka alakra vagdostam , rátettem egy-egy szilvadarabot és megszórtam a fahéjas porcukorral.
Gombócokat formáltam belőle. 



A vizet felforraltam és beletettem a gombócokat.
Amikor feljött a tetejére már lehetett is kiszedni.

Pirított morzsába forgattam és megcukroztam.





Imádja mindenki a családban.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése