2013. október 26., szombat

SÓS PEREC SÜNI JÁTÉKÁRA

piroskonyha
Süni 200. bejegyzéséhez játékot indított.
A lényege a játéknak az volt, hogy sünikének lenni kell a képen.
Úgy gondoltam, hogy nálam ez a sün ehető lesz.
Sós perecet csináltam, aminek a receptjét itt találtam. A tésztájából készítettem sünt is.

Hozzávalók:

0,5 kg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 ek. kristálycukor
0,5 ek. só 
1 dl olaj

A cukros tejben az élesztőt felfuttatom.
A többi hozzávalókkal sima tésztát dagasztok. Én géppel csináltam.

Kitettem a tálból és letakartam tiszta konyharuhával. Duplájára kelesztettem.

Henger alakot csináltam belőle és 16 részre vágtam.
A 16. tésztát még kétfelé, ebből lettek a sünikék.

Kisodortam és perecet formáltam belőlük.

piroskonyha

Megcsináltam a süniket is. Ollóval bevagdostam a tüskéit és fekete szemes borsot tettem a szeme és az orra helyére.
piroskonyha
Hagytam  így is kelni egy keveset és megsütöttem.
A sütés felénél megkentem a következővel:

2 ek. liszt
0,5 ek. só
víz az összeállításhoz 
A gáznak semmi fűtőértéke nem volt és olyan sokáig sültek, hogy azt most ide le sem írom.

piroskonyha

piroskonyha

piroskonyha
16 perec lett belőle.
Aki egyszer megsüti az szerintem többet  nem fog venni az üzletekből.

Nagyon-nagyon finom!! Ha nekem nem hisztek akkor a sünikének higgyetek, hiszen ők is gyorsan elfogyasztották!
A süniknek is ízlik!!















Jó étvágyat!

6 megjegyzés:

  1. Aranyosak!:-) A perecek meg szépek, formásak, kívánatosak.
    Egyszer sütöttem sósperecet, de sütés közben nagyon összenőttek, lapos zsemlére hasonlítottak:-) majd legközelebb teszek egy próbát ezzel a recepttel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon jó recept! Próbáljátok ki, a gyerekek biztos szeretni fogják.

      Törlés
  2. Nagyon helyesek lettek ezek a kis sünikék, a perecek pedig biztos nagyon finomak :D Köszönöm, hogy jöttél játszani!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó kis játék volt! A perec nagyon finom lett, a süni pedig aranyos!

      Törlés