2013. július 21., vasárnap

SÁRGABARACK DZSEM

piroskonyha
 Tavaly óta dzsemfixel készítem a lekvárokat. Többféle lekvárt, vagyis dzsemet főztem -eper, málna, barack, szilva- és egyik sem romlott meg. Szilvából még édesítővel is csináltam, és az is bevált.
Nem is fogok ezután órákat a tűzhely mellett állni és kavargatni a lekvárt. Közben jöttek a darazsak, vagy méhecskék és nem győztük hajkurászni őket.
Az idén sajnos venni kellett a barackot, így nem is sokat főztem. Végül is ezt is anyukám vette, én meg megcsináltam.
Még az a jó, hogy tavaly sok barack volt és anyuéknál még maradt a tavaly főzött lekvárokból.

A barackokat megmostam, kivagdostam belőle a rossz részeket és kimagoztam. A jégverések nyomai igencsak meglátszottak  az olcsónak nem mondható gyümölcsökön.

4 kg kimagozott sárgabarack
1 kg kristálycukor
3 cs 3:1-ben dzsemfix

Az előkészített barackokat apró vágtam.
A cukrot a dzsemfix-el elkevertem és hozzáadtam a barackhoz. Állandó keverés mellett felforraltam, és 10 percig főztem.
Az üvegeket előtte már előkészítettem. Mosogatógéppel elmostam és még a meleg üvegbe töltöttem bele a dzsemet.  Lezártam a fémtetővel és legalább 5 percre fejre állítottam az üvegeket.
Arra szintén nagyon ügyeltem, hogy a tető is tiszta és ép legyen.
Azt írja, hogy dunsztolás nélkül is eláll, így mehetett egyenesen a polcra.

Levesesebb volt a gyümölcs mint tavaly, a sok esőtől szerintem, mert 6 üveggel lett belőle és még egy kis kóstoló is maradt. Tavaly egy üveggel kevesebb volt ugyanennyi mennyiségből.

piroskonyha

Talán elég lesz a következő szezonig, hiszen ez a kedvenc lekvárja a családnak.

2016.júl.04.
Facebook oldalamhoz itt csatlakozhattok.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése