2013. június 14., péntek

KAPROS ZÖLDBABLEVES

piroskonyha
A friss zöldbabból készült leves nyáron az elsők között szerepel a kívánságlistán.
Ez most még sajnos nem friss, hanem fagyasztott zöldbabból készült, de a saját kertből szedtem még tavaly és nem bolti.

Hozzávalók:

1 kg zöldbab kb.
só, ízlés szerint
3-4 db baberlevél
2 cikk fokhagyma
1 teáskanál delikát
2 db nagyobb burgonya
2 ek. olaj
1 ek. liszt
1 liter tej
kapor, ízlés szerint
tejföl

A zöldbabot és a burgonyát másfélszeres mennyiségű vízben felteszem főzni. A burgonyát természetesen kis kockákra vágtam. Izesítem sóval, babérlevéllel, kaporral majd főzöm 20 percet. Nem sok idő kell annak amíg a bab megpuhul, hiszen ezek nagyon gyengék.
Az olajban a lisztet világosra pirítom, majd belereszelem a fokhagymát. Felengedem hideg tejjel, és így besűrítem vele a levest. Közben a delikát ételízesítőt beleszórom a levesbe.  Összeforralom és már készen is van.
piroskonyha

Tálaláskor még tejfölt teszünk bele, és megszórhatjuk apróra vágott kaporral.

piroskonyha
piroskonyha
piroskonyha
Anyukáméknál elkezdtem keresgélni a régi dolgok között, és találtam egy pár szép dolgot.
Ez a tányér is még a nagyszüleimé volt. 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése